Yazar
Kevser VATANSEVER
Dr., Emekli Hekim(ORCID No: 0000-0002-8943-9874)

Yazar
Melike YAVUZ
Doç.Dr., Bahçeşehir Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı A.D.(ORCID No: 0000-0001-9037-6770)

Özet

  • Tıp eğitimi, toplumsal, siyasal ve ekonomik koşullardan bağımsız değerlendirilemeyecek bir alan olarak, sağlık sistemlerinde yaşanan dönüşümlerden doğrudan etkilenmektedir. Bu editör yazısında, sağlıkta dönüşüm sürecinin tıp eğitimine yansımaları ele alınmakta; tarihsel gelişim, güncel yönelimler ve tartışmalar çok boyutlu bir bakışla değerlendirilmektedir. Akreditasyon, teknoloji, toplum yönelimi, kültürel duyarlılık ve öğrenci katılımı gibi başlıklar üzerinden şekillenen bu dosya, tıp eğitimine eleştirel bir perspektif sunmayı ve daha eşitlikçi, kamusal bir anlayışa katkı sağlamayı amaçlamaktadır.

Summary

  • Medical education, as a field that cannot be evaluated independently of social, political, and economic conditions, is directly influenced by transformations in health systems. This editorial examines the reflections of the health transformation process on medical education, evaluating its historical development, current trends, and debates through a multidimensional lens. Shaped around topics such as accreditation, technology, community orientation, cultural sensitivity, and student participation, this issue aims to offer a critical perspective on medical education and contribute to a more equitable and publicly oriented framework.

Anahtar Sözcükler / Keywords

  • TR: Tıp eğitimi, tıp eğitimi reformları, sağlık politikası, sağlık sistemi
    EN: Medical education, medical education reforms, health policy, health system

Geliş Tarihi / Received Date
  • 02.02.2025

Kabul Tarihi / Accepted Date
  • 26.02.2025